Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: gonnyschoonhoven

Blijf op de hoogte en volg Gonny

10 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor alle berichtjes die ik heb ontvangen voordat ik vertrokken was. Echt heel leuk.

Na een voorspoedige vlucht was onze eerste bestemming Kuala Lumpur (KL). We checken in in een klein hostel met de naam "Stay Orange". Dit om een beetje in de oranje stemming te blijven. Dit hostel ligt midden in china town en aan de drukst bezochte straatmarkt van KL. Allerlei koopwaar, van nep adidas, padden, riemen en eten kun je hier krijgen.
Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Jammer dat de stad zo verschikkelijk druk is met auto's dat je bijna niet normaal kunt ademen van de uitlaatgassen. Ook de eettentjes aan de straat kun je daar beter vermijden.
De dag van aankomst lopen we wat door china town heen en gaan op tijd naar bed. De volgende dag gaan we na een heerlijk bakje koffie (lang leve de starbucks!!) op weg naar de petronas towers. Helaas kan je alleen de eerste 2 uur (7-9) kaartjes krijgen i.v.m. een gelimiteerd aantal bezoekers op een dag. Bij de petronas towers heb je een peperduur winkelcentrum waar je gucci, valentino, chanel enz, kunt kopen. Wat een verschil met China town!! Vlakbij de petronas staat de KL tower waar het uitzicht op de petronas tower spectaculair is. we blijven daar tot het donker werd om de torens ook verlicht te zien.

Vervolgens gaan we naar een naastgelegen cafe. In deze buurt is alles super hip en zo ook de bars.
2 toeristen in een locale bar, tja dat valt natuurlijk op. Het duurde niet lang voordat een man, dat net tot mijn schouder komt, bij ons komt staan om even te praten. Hij nodigde ons uit om een drankje met hem en zijn vrienden te doen aan de andere kant van de bar. Na enige aarzeling gingen we toch even mee. Daar stond een veel te dronken duitse jongen, en nog wat mannen uit maleisie. Toen de kabouter het na een tijdje nodig vond om zijn kaartje aan ons te geven met de, ietswat dubieuze, naam "Amoria", was voor ons de maat vol en hebben we de benen genomen.

Op zaterdag bezochten we de batu caves (hindustaanse tempel), en nog wat andere tempels buiten de stad en zondag vlogen we verder naar Borneo.

In Kota Kinabalu (KK) verblijven we in "The summer lodge". Een leuk hostel met hele gastvrij mensen midden in de stad.

Maandag gaan we met een tour mee naar KK park en KK mountain. Daar klimmen we een stuk de berg op, bezoeken we de grootste bloem op de aardbol die in bloei staat (the Rafflesia, maar dat zoeken we nog even op als ik thuis ben want dat geloven we niet zomaar), baden in een spa en lopen via hangbruggen over de boomtoppen. Dat laaste was te toeristisch en je struikelde over de Japanners. Ook bezoeken we plaatselijke chocoladefabriek. s'Avonds eten we op de markt tussen de locale bevolking. Echt super leuk. De mensen hier zijn echt super vriendelijk en helpen je spontaan met van alles en nog wat. ( en ze willen niets eens iets verkopen aan je, dat is pas gek!!)

Dinsdag (vandaag) zijn we gaan duiken. Na 2 uur in de bus en 45 min varen kwamen op de bestemming aan. En wat voor bestemming!! Het heldere blauwe water, een tropisch klein eilandje en super vriendelijk personeel en 2 super duiken, maakte het feest compleet. Tijdens het duiken zagen we een aantal schildpadden, eagel ray, inktvissen en heel, heel veel tropische vissen en koraal!!!

Ik zeg: so far so good!!

Dat was het weer voor de afgelopen week. Ik neem aan dat jullie begrijpen dat er nog veel meer te vertellen is wat we zoal gedaan hebben maar dan wordt het verslag wel erg lang.

• 10 Augustus 2010 - 15:39

Ellen:

Hoi Gonny, wat maken jullie weer leuke dingen mee, erg leuk om te lezen.

Groetjes X

• 10 Augustus 2010 - 17:31

Jeanine:

Klinkt super allemaal! Wij zitten hier in de regen dus blijf nog maar een poosje daar. Heel veel plezier verder en pas op voor die kabouters met visitekaartjes X

• 11 Augustus 2010 - 11:06

Kim:

TOP, leuk om te lezen en krijg er ook weer zin in... GENIET ervan!

• 11 Augustus 2010 - 18:18

Michel En Manja:

leuk te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben , have fun and enjoy mooie reis en veel te zien en erg leuk om het zo mee te lezen , dikke x grjes m & m

• 12 Augustus 2010 - 06:09

Annemieke:

Ik ben alweer hard aan het werk en jij zwemt daar gewoon in het blauwste water wat je bedenken kunt...Heerlijk voor je! Goed om te lezen. Enne...we staan ingeschreven voor de clubkampioenschappen hoor!Veel plezier nog
    Lfs An.

• 12 Augustus 2010 - 09:33

Buuf Kirs:

Hoi Gon, dat klinkt allemaal fantastisch zeg!! Ben jaloers!! :) Dat van die Rafflesia bloem klopt hoor, is idd de grootste bloem die er bestaat. Je hebt het getroffen als je hem in bloei hebt gezien, dat staat ie maar een paar dagen als ik het me goed kan herinneren.
    Heel veel plezier nog en kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes Kirsten

• 12 Augustus 2010 - 10:47

Jur:

Klinkt heel goed Gonny! Have fun!!

• 13 Augustus 2010 - 08:45

Peter En Corina:

Hoi hoi,
    wij zijn ook weer thuis!!
    Jij bent lekker aan het genieten...lezen wij helemaal top.
    Veel reis plezier nog.
    XX

• 14 Augustus 2010 - 22:19

Margriet:

He Gon,
    Hartstikke leuk om je reis te kunnen volgen, spannender dan mijn vakantie dus ik hoop nog meer te kunnen lezen.
    De plantjes water gegeven en fingers crossed dat ze het nog doen als je thuis komt, veel spannende momenten nog en geniet ervan.