Laatste dagen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Gonny Schoonhoven

Blijf op de hoogte en volg Gonny

24 Augustus 2011 | Sri Lanka, Colombo

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met mijn laatste reisverslag. Inmiddels zijn we weer veilig thuis en jullie zullen denken waarom ik dit verslag nu pas maak. Nou deze "sukkel" was haar wachtwoord vergeten en kon niet meer inloggen. Volgens mij was er iets vreemds aan de hand want ook mijn hotmail weigerde alle dienst. Helaas de aanvulling pas na de vakantie...

Nuwara Eliya: 4.30u de wekker om naar Worlds End (uitzichtpunt)te gaan. Daar hebben we 9 km gewandeld door het natuurpark. Erg mooi en de uitzichten waren super. In de middag wilden we de bus nemen om richting het zuiden te reizen maar helaas, ons prima bedachte plan ging niet door omdat er geen bus meer die kant op ging. Verplicht nog een dag in deze plaats gebleven. Toen we een hostel hadden gevonden, zouden we even gaan liggen omdat we zoooooooo moe waren om vervolgens pas aan het einde van de middag wakker te worden. Jammer van de middag maar we hadden het vast nodig.:).De volgende ochtend gingen we verder.De bus was stampvol en er stonden veel mensen in het gangpad. Een klein jongetje stond tegen zijn oma te slapen en Brenda besloot hem,heel sociaal,op schoot te nemen. Na een uur bedacht dit,inmiddels misselijk geworden jongetje,Brenda eens uitgebreid te bedanken door zijn volledige maaginhoud te etaleren op haar schoot. Sociaal doen in dit soort landen wordt blijkbaar niet gewaardeerd... ;). Afijn, aangekomen in Tissamahara zijn we bijna onmiddelijk met een 5 uur durende safari meegegaan naar Yala national park. Daar hebben we allerlei wild gezien o.a. olifanten (toch leuker in het wild) mangoeste, leguanen, heel veel krokodillen en niet te vergeten, een luipaard. Wat een super safari!!
De volgende dag vertrekken we alweer naar Tangalle. Daar gaan we voornamelijk heen omdat we schildpadden op het strand kunnen zien die net uitgekomen zijn en snel naar de zee kruipen. Dit gebeurde allemaal 's avonds en wij zaten dus gewapend met zaklamp klaar op het strand om dit mee te maken. Na uren wachten, een zandstoepa later (ipv zandkasteel, je moet je nu eenmaal aanpassen)en inmiddels alle sterren 5 keer geteld te hebben gebeurde er nog steeds bijzonder weinig. Uiteindelijk hadden ze een nest gevonden kilometers verderop en ze waren te laat om ons op de hoogte te stellen. Vervolgens hadden ze er maar 2 meegenomen en vlakbij ons neergezet om het 'spektakel' toch te kunnen zien. Beetje jammer vooral omdat ze uiteindelijk wel geld ervoor wilde hebben. Ja, toeristen afzetten, dat snappen ze wel. Vervolgens zijn we teruggegaan naar ons hostel die aan het strand lag. Prima locatie met het heerlijke geluid van de golven op de achtergrond. Toch kan ik het niet nalaten even te denken aan alle mensen die op 26 december 2004 ook op deze heerlijke plek zaten toen de tsunami ook hier genadeloos toesloeg.... (ook Sri Lanka was zwaar getroffen met 30.000 doden).
Inmiddels heeft iedereen gelukkig weer onderdak en, een soort van, bestaan opgebouwd.
De volgende dag vertrekken we naar Galle. Hier lopen we wat in de stad rond en bekijken in de stromende regen het Nederlandse Ford. De oude stad van Galle is erg knus en toeristisch maar wel heel leuk. De dag erna vertrekken we naar Colombo en bij gebrek aan bezienswaardigheden houden we ons daar voornamelijk bezig met shoppen! Zaterdagochtend is de reis helaas ten einde en gaan we op weg naar huis....

• 05 Oktober 2012 - 21:16

Jeroen Zwart: