Santiago de Chile - Reisverslag uit Pucón, Chili van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu Santiago de Chile - Reisverslag uit Pucón, Chili van Gonny Schoonhoven - WaarBenJij.nu

Santiago de Chile

Blijf op de hoogte en volg Gonny

08 Oktober 2012 | Chili, Pucón

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan met mijn eerste reisverslag. We zijn inmiddels in Pucon maar laat ik bij het begin beginnen...

Na een vlucht van 18 uur zijn we ´s avonds om 11 uur uitgeput aangekomen in Chili. De vlucht was prima verlopen maar het blijft een lang stuk vliegen. Gelukkig hadden we in Nederland al een hostel gereserveerd dus konden we zo ons bed in duiken. De volgende dag werden we om 11 wakker en zijn gelijk de stad in gegaan. Het regende pijpestelen dus de eerste aankoop was een paraplu. Helaas stopte het de hele dag niet meer met regenen. In plaats van door de stad te wandelenen hebben we het historisch museum bezocht en de cathedraal. Heel mooi om te zien en een prima besteding van onze eerste dag. Aangezien het bleef regenen besloten we om op tijd aan de wijn te beginnen en te vieren dat we hier zijn. Vervolgens lagen we dus ook op tijd in bed. De volgende ochtend was het gelukkig droog. Toen we naar de stad liepen kwamen we een meneer tegen in de auto die ons in het spaans de weg vroeg. Op onze beste spaans proberen uit te leggen, maar toen we de auto naderden zagen we dat de engerd zijn broek op zijn knieen had en hij dus hele andere plannen had met ons. De eerste chileense creep gesignaleerd dus.
Die dag hebben we eerst een buskaartje geregeld voor de nachtbus. Vervolgens de stad doorgelopen en met een citytour meegeweest. Alle historische gebouwen, paleizen, presidentiele gebouwen enz. bekeken.
In Santiago wonen 6 miljoen mensen maar met het compacte centrum, alles op loopafstand doet het aan als een provinciale stad. Heel gemoedelijk sfeer, bijzonder vriendelijke mensen en je voelt er je erg veilig.
Om 23.45 nemen we de nachtbus. Deze slaapbussen zijn bijzonder comfortabel. Je kan bijna languit liggen en er is een meneer die en kussentje onder onze poezelige, toeristen hoofdjes neerlegt en ons met een dekentje toestopt. Tegen de tijd dat de bus de panamericaanse highway opdraait liggen wij al prinsheerlijk te slapen. Toen we de volgende ochtend wakker werden lag er al een klein ontbijtje op onze schoot. Wat een luxe!! Al turend naar het chileense landschap deed de zon zijn best om door de dikke mist heen te komen wat een fenomenaal uitzicht bood op het chileense landschap.
Rond 10 uur kwamen we aan in Pucon. Pucon doet een beetje aan als een wintersportplaats met een ranche-achtige invloed van Chili. Er is hier van alles te beleven en we kiezen voor een beklimming van de werkende vulkaan. Morgen gaan we die beklimmen. Dit is een tocht van ongeveer 5 uur door de sneeuw voordat we bij de rand van de krater zullen staan. De bedoeling is dat we in 2 uur met de slee weer beneden zijn...best leuk zo´n zomervakantie :)

• 08 Oktober 2012 - 21:46

Kirsten :

hoi hoi fijn dat julle het zo leuk hebben.....en weer een nieuwe interpretatie van het fenomeen "korte broek" maar dan vanaf de tenen.....aparte mensen heb je er toch bij....take care...

• 09 Oktober 2012 - 07:45

Ellen:

Hoi Gonny, leuk weer die verslagen zo is het net alsof wij ook een beetje mee reizen. veel plezier. x

• 09 Oktober 2012 - 08:24

Corina:

Hee, leuk om weer wat van jullie te horen hoor!!!!have fun...xxx

• 09 Oktober 2012 - 13:34

Jeroen:

Zeker een mooie zomervakantie! Eerst regen, nu sneeuw, wat komt daarna? Pas goed op jezelf.

• 09 Oktober 2012 - 16:29

Jose:

He Gonny, altijd leuk lezen die reisverslagen van jou. Heel veel plezier en succes met de snowtrip!

• 10 Oktober 2012 - 12:08

Ron Lindhout:

Vroeger veel in Chili geweest, wellis waar alleen in kust plaatsen, voor erts te laden,ik vond het toen een arm land, hoop dat het nu wat beter is!